Estalvi i millora en les comunicacions de l’Ajuntament de Premia de Mar
Cliente
Ajuntament de Premià de MarTecnologia
Cisco UCME 7.0 (plataforma Cisco 3845) i Cisco CUE (plataforma NME-CUE). Terminals d’operadora 7931 i d’usuari 7911 y 7942. En total, quinze operadores i cent setanta terminals.Entorn
El client disposa de diversos centres disseminats al municipi de Premià de Mar (entre d’altres: Ajuntament, Serveis Socials, Policia Local, Escola de Música, Brigada Municipal, Teatre Amistat, Ràdio Premià, Palau d’Esports, Escola Infantil, Can Roure, Biblioteca Nova, Biblioteca Vella i La Festa). Tots aquests centres es troben originalment interconnectats mitjançant NetLan per a dades; no disposen d’intercomunicació de veu. Posseeixen, a més, dues centraletes de Telefónica amb dos Ibercom en dues seus diferents. La resta de dependències disposen de serveis Centrex de Telefónica o línies aïllades.XPERIENTIA realitza un projecte d’interconnexió de centres mitjançant tecnologia WiMAX que permet disposar de velocitats LAN d’entre sis i cinquanta-quatre Mbps (entre tots els centres), amb una estructura d’estrella doble des d’un centre emissor. Utilitzem tecnologia Cisco per a l’encaminament dinàmic de la xarxa WiMAX, així com per a la gestió dels bridge WiMAX (Cisco Catalyst 3560-E, quinze equips d’entre vuit i quaranta-vuit boques, íntegrament PoE).
Requisits del projecte
Partint de la infraestructura descrita, ja desplegada, s’ofereix al client la renovació del seu sistema de comunicacions de veu amb tres objectius, per aqust ordre:1. ESTALVI de costos, ja que els dos Ibercom i les múltiples línies desplegades suposen un elevat cost mensual.
2. RENOVACIÓ TECNOLÒGICA A COST ZERO, ja que les quotes mensuals del renting Cisco Capital de l’equipament necessari són absorbides per l’estalvi de costos.
3. MILLORA I ACTUALITZACIÓ de l’obsolet sistema de comunicacions.
Solucions
L’estalvi efectiu de costos s’aconsegueix substituint els dos Ibercom i la totalitat de les línies de veu disperses per dos accessos primaris d’Alpi connectats al 3845 i per sis tracks GSM de Vodafone, de manera que totes les trucades a l’exterior es cursen a través dels primaris esmentats i de les línies Vodafone amb tractament de fix-fix i mòbil-mòbil (en cap cas fix-mòbil). Així, totes les trucades entre seus passen a ser de cost zero. L’estalvi resultant és epectacular, atès que suposa una reducció d’un 70% dels costos.La inversió en l’equipament Cisco i en la instal·lació es financia amb Cisco Capital a interès zero durant trenta-sis mesos. Les noves quotes que s’estableixen són inferiors a l’estalvi obtingut, de manera que amb l’estalvi al·ludit es paguen els equips i al mateix temps s’obté un excedent monetari.
El nou sistema és tecnològicament d’avantguarda i permet que totes les dependències funcionin com a extensions de la pròpia centraleta (exactament igual que si estiguessin en el mateix edifici), amb trucades internes a cost zero a través del WiMax, operadores automàtiques amb autoatendant CUE (fins a quinze d’operatives: una per cada servei o departament de l’Ajuntament), terminals avançats amb funcions de salt i captura entre diferents edificis, directori, voicemail, entre altes serveis.
Actualment, quan el client desitja ampliar el sistema per afegir-hi un nou equipament, procedim a col·locar una antena WiMAX, un switch Cisco 3560 i el telèfons que calguin. Acte seguit se sol·licita un nou DDI a l’operador per al centre en qüestió sense costos mensuals afegits.